24 Disember 2013

BLOG TERKENAL DI MALAYSIA


Hari tu dah buat dah list 5 blog terkenal di malaysia dan tidak ku sangka keyword "blog terkenal" telah menjadi milik blog aku ni, tahniah pada diriku sendiri walaupun pendapatan blog ni still cam hampeh namun tetap akan ku teruskan, ekeke. List 5 blog terkenal ni 97% aku ambik dari alexa.com sebagai benchmark untuk ranking di malaysia dan 3% lagi dari hati dan nafsu aku. memang kaw2 la traffic yang mereka terima di samping income yang dapat mereka jana. list yang aku buat ni tak kire lah blog tu blog personal  atau blog umum yang cam beriter terbaru as long depa memang layak dipanggil blog. jom teruskan tak yah cakap banyak lagi.
blogger paling terkenal di malaysia
1. oiks, blog gosip menjadi blog pertama yang diminati orang kite ni, depa ni mesti taip google mencari info2 gosip terbaru jer kerja depa tapi blog beautiful nara ni ajak kite untuk bergosip secara berhemah, boleh ke? haha, gosip2...blog ni di miliki oleh orang lelaki tau tapi dia memang stylo la, kate dia dulu blog ni diwujudkan untuk menunjukkan keindahan negara korea  tetapi tetiba jer jadi blog gosip.  Ranking Alexa blog ni di kedudukan no. 76 di Malaysia.

blogger paling terkenal di malaysia
2. nampak tak dia tulis "lebih dari 5juta pageviews" tu, sekarang ni dah tukar jadi "lebih dari 31juta pageviews", ambik ko, sekejap jer kan. blog depa ni lebih kepada info "Serius" kononnya tapi ok la kan. Blog serius ni terdiri daripada group Obifiend, menatang mende tu? korang carilah sendiri. blog ni tak pakai domain atau hosting sendiri pun, just guna blogspot jer tapi memang sempoi dan top giler2. Ranking Alexa blog ni di kedudukan no. 79 di Malaysia.


blogger paling terkenal di malaysia
3. ohbulan daa, main post dalam blog ni pun berkisar tentang artis-artis dan ade jugak info2 lain. Aku jarang ke blog ni pasal aku memang kurang skit pasal gosip2 ni, macam la artis2 ni idola kan, cam hampeh ade la, masing punya pendapat la kan. Blog ni aku kurang skit detail dia. Ranking Alexa blog ni di kedudukan no. 99 di Malaysia.


blogger paling terkenal di malaysia
4. Hidupkan untuk memberi ! memang blog ni betul2 hebat dan menjadi contoh terbaik bagi slogan yang mereka sendiri war2kan. banyak hadiah dan pertandingan yang mereka anjurkan terbaru RM0.02 bagi setiap trafik yang dijana oleh 10 blog yang menjana trafik ke blog denai ni. Nak tahu? klik banner kat sidebar aku tu, mana tau korang ade peluang kan. Denai hati ni sejenis blog yang berkisar tentang isu semasa, tips blogging, contest dan banyak tul tapi main idea dia is blogging. entah mende la aku ni cakapkan, tapi tu yang aku paham la. Ranking Alexa Denaihati.com di kedudukan no.100 di Malaysia.


blogger paling terkenal di malaysia
5. Blog ni memang berkisar tentang informasi komputer dan teknolgi semasa. Banyak info gadget terbaru di blog ni walaupun hanya info ringkas tetapi berguna jugak kot. Blog ni salah satu member obifiend gak? huhu, aku tengok macam ye2 dah jer. nak ulas banyak pun aku tak tahu, ranking alexa blog ni di kedudukan no. 128 di Malaysia.

Post aku seterusnya mungkin nak pasal personal blog yang terkenal pulak, personal blog ni berbeza skit dan bagi aku personal blog ni ialah blog yang menceritakan tentang perihal diri sendiri atau sesuatu dari persepsi diri sendiri, nantikanya kalo korang minat la kan

DAN AKAN DATANG BLOG TERKENAL IALAH :-
http://hasmania-abas.blogspot.com